Murco, saga och trädgård

Ja nu var det länge sen jag skrev igen. fyfy..
Hänt mycket grejer. Speciellt i förhållandet. Det känns så otroligt bra just nu. Det kanske går lite i vågor men kanske så det är (?).

Tidigare
Bytt nummer och har redan lärt mig det utantill, duktig flicka jag.
Börjat planera trädgården lite. Var till trädgårdscentret och kollade fontän, fröer, krukor och allt möjligt och oj vad vi började drömma om drömträdgården, adam och jag haha. Det hela slutade med att vi köpte..... INGENTING :D Istället fick jag som vanligt en knäpp och ville köpa råttor så vi åkte till djuraffären istället. inga råttor men degus... degusar....skitsamma... fanns det och det hela slutade med att vi köpte... INGENTING! :D
Med brist på planering och ekonomi ska kan detta bli resultatet.
Egentligen var det myrinvarderingen som förde oss till trädgårdscentret från första början.
Stackars Emelie gick ner till köket helt ovetande om den svarta linjen som myrorna utgjorde på golvet som började vid ett litet hål i listen och slutade vid det uttippade colaglaset på golvet. Emelie upptäckte detta genom att Adam så vackert meddelade henne om detta genom att skrika. Ilkvickt hoppade den förtvivlade Emelie upp på köksbordet och skrek i panik och Adam fick ta hand om ohyran som inte gärna ville sluta leka parad.

Dock hittade vi myrpuder i skåpet och adam hällde ut alltihopa på golvet haha :P men vi ville hitta ett starkare puder då det puder vi hade inte verkade hjälpa.

Nu
Ja jag har ju börjat gå till macken (murco) nu varje dag för att bli upplärd. Men för varje dag jag går dit så märker jag att det inte kommer att funka i längden.

I början var jag jättenervös. Stå i kassan, nya mynt, kunder som blir sura för att de får vänta så länge, engelska, ja ni fattar. Och alla dessa j*vla cigaretter!!!! En hel vägg har dom med märken jag aldrig hört talas om, ETT märke kände jag till och det var Marlboro (stavning?).

Men ju mer jag är där på macken inser jag vilket ansvar det blir sen när Sudan försvinner. Då är det meningen att jag ska stå själv på macken, 7 dar i veckan från kl 16 - 23. Då ska jag stå i kassan, beställa nya varor, föra protokoll på alla temperaturer för kyl och frys, hålla ett extra öga på barn som gärna tar saker och sticker. ja listan e lång. Eftersom det är första riktigt jobbet så vill jag inte ha så mycket ansvar själv. Vill absolut inte bara bli lämnad själv sådär. Jag vill jobba tillsammans med andra då det ger mer trygghet.
Vill inte verkar petit men om jag ska jobba där 7 dar kl 16-23 så innebär det att jag och adam kommer ses en timme varje dag (!!!!). han slutar 16 och då börjar jag. När jag kommer hem stannar han uppe extra för min skull så vi hinner prata lite iaf varje dag för sen är han så trött och går och lägger sig vid tolv. En timme varje dag, snacka om kvalitétstid eller?? Nej tack.

Då var det ju självklart att söka till subway när Adams styvpappa ringde och sa att dom sökte folk och att han själv är bekant med chefen där. Så fort gick det till torget för att droppa av cv:t till smörgåsgörarna.
På väg hem stannar Adam till av en slump och tittar in i ett av skyltfönsterna: "Interaction söker svensktalande....".
Så imorgon ska jag ringa en Lisa Jenkins på Interactions och fråga hur man ansöker. Hoppas det ger resultat :)

Så imorgon ska jag prata med Sudan och berätta lite hur jag tänker.

Älsklingen har fått jobb på ett företag som heter SAGA. De säljer försäkringar till folk över 50 :D Så nu ska han bli upplärd i 3 veckor och sen börjar han jobba. Tydligen var det ganska bra betalt. 
Dock har han gått och blitt sjuker :( Men han är stenhård på att han ska jobba imorgon och jag säger blankt nej för så som han hostar, nyser och... fladdrar så ska han inte ens lämna huset tycker jag. Kokhet är han och hans ögon är helt blanka och bara rinner. nej nej nej är min mening!  


Ja det blev en ganska lång bloggning den här gången. Vi får se hur den blir nästa gång. Nu ska jag faktiskt sova så jag orkar gå upp imorgon :)

Kyssar <3


Mycket gammal bild jag hitta ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0